2014. április 21., hétfő

Fitti ropogós panír - Panír egészségesen

Fitti, egészséges panír szinte zsírmentesen!

Hogyan készítsünk egészséges panírt?

Fitti, egészséges panír

Ezzel a módszerrel szinte zsiradékmentesen panírozhatunk be hússzeleteket, fasírtot, sajtot vagy zöldségeket. 

A bő zsiradékban való sütés helyett érdemes fittin elkészítenünk panírozott ételeinket, hisz így azok nem tudják megszívni magukat a zsiradékkal, így jelentős mennyiségű kalóriát takaríthatunk meg

Étolaj helyett használjuk kókuszzsírt, amely természetes zsiradék és támogatja a diétánkat is (Kókuszzsír: A legegészségesebb zsiradék sütéshez-főzéshez). Ha mégis étolaj mellett döntesz, válassz jó minőségűt és maximum 1-2 alkalommal használd (Étolaj kisokos - Az étolajok rengetegében).

A hagyományos finomlisztes morzsa helyett válasszunk teljes kiőrlésű morzsát (reform boltokban kapható) vagy valamilyen korpát. Ha sötét színű korpát választunk, pl. tönkölykorpát, ránézésre ugyanúgy fog kinézni az étel, mintha morzsával paníroztuk volna. Zabkorpa (fehér) esetén kinézetre és ízre is van egy kis különbség.

A fasírnál a lisztet és a tojást el is hagyhatjuk.

Az így kapott bunda ropogós és csaknem zsírmentes :)

Hozzávalók az egészséges panírhoz

  • Graham-liszt vagy más teljes kiőrlésű liszt
  • (tojás)
  • teljes kiőrlésű morzsa vagy tönkölykorpa/zabkorpa
  • kókuszzsír/étolaj
  • magok

 Egészséges panír elkészítése

 
  1. A hússzeleteket vagy más panírozandó ételünket először megszórjuk Graham-liszttel, majd tojásba mártjuk, végül pedig a morzsába/tönkölykorpába forgatjuk őket.
  2. Kevés olvasztott kókuszzsírral kikenünk egy tapadásmentes tepsit. A bepanírozott húsokat egyenként a tepsibe helyezzük úgy, hogy először a hús egyik, majd a másik oldalát a tepsihez "dörzsöljük". Így csak kevés zsiradék jut egy-egy szeletre. Ha kevés a kókuszzsír, még egy keveset kenhetünk a tepsi aljára. Ha étolajjal szeretnénk sütni, akkor permetezzük be a hússzeleteket egy kevés olajjal.
  3. Félidőben megfordítjuk a szeleteket és a másik oldalukat is megpirítjuk. Csirkemell esetén 12-12 percre (Fitti bundába bújtatott csirkemell), pulykafasírt esetén kb. 20-20 percre van szükség.
  4. Egyben sült fasírtok esetén először kenjük meg a hús tetejét olvasztott kókuszzsírral, majd szórjuk meg morzsával vagy korpával (Fitti Stefánia szelet).
  5. A panírba magokat is keverhetünk.
Szilvi - Fittinek lenni jó!