2014. november 26., szerda

Mennyi a napi C-vitamin szükséglet? - Mire jó a C-vitamin?

Tudtad, hogy már 1 nagy narancs fedezi a C-vitamin szükségletedet?

Tulajdonképpen senkinek sem lehet C-vitamin hiánya, aki alapvetően növényi eredetű ételeket fogyaszt. A hús, a hal és a tojás nagyon szegény C-vitaminban vagy nincs is tartalmaz azt. A C-vitamin nagyon érzékeny a hőre és a fényre, ezért ha az ételeket sütjük vagy főzzük, a C-vitamin jelentős részét elvesztik. Ezért javasolt minél több friss és nyers étel, gyümölcs és zöldség fogyasztása.

A C-vitamin vízben oldódó vitamin, azaz nem halmozódik fel a szervezetben, ezért napi szinten kell gondoskodnunk a megfelelő mennyiség beviteléről.
Napi C-vitamin szükséglet: 

30 mg (WHO/FAO ajánlása alapján)

1 nagy narancs 50 mg C-vitamint tartalmaz.
1 paradicsom akár 130 mg C-vitamint is tartalmazhat.

Még hozzá természetes C-vitamint! A csipkebogyó az egyik C-vitaminban leggazdagabb növény, 100 gramm csipkebogyó 600 mg C-vitamint tartalmaz!

C-vitamin néhány hatása
Csipkebogyó

  • Erősen antioxidáns, fékezi az öregedési folyamatokat.
  • Javítja a vas felszívódását.
  • Segít a fertőzések kialakulásának a megelőzésében.
C-vitamin hiány tünetei
  • gyengeség, fizikai és szellemi fáradtság
  • fertőzésekre való hajlam
  • vérszegénység
  • fogíny vérzése
  • véraláfutás
Szilvi - Fittinek lenni jó :)