2015. február 6., péntek

8 érv a barna rizs mellett - Miért válasszuk a barnát?

Miért válasszuk a barna rizst a fehér rizs helyett? 8 meggyőző érv a barna rizs fogyasztása mellett.

5 érv a barna rizs mellett - Miért válasszuk a barnát?

8 érv a barna rizs mellett
Csak a barna rizsnek magas a tápértéke, a hántolt rizsé jóval csekélyebb. A hántolás és fényesítés során a rizs elveszti a B vitaminok mintegy 70%-át, és a vastartalmának 60%-át!

Bár lehet kapni B1, B3 vitaminokkal dúsított hántolt rizst, az alábbi okok miatt mégis érdemes a barna rizst választani:
  1. A barna rizs az egyik legfittibb, legegészségesebb teljes értékű gabona.
  2. Magas a vitamin- és ásványi anyagtartalom: Gazdag szelénben, mangánban, magnéziumban, vasban és a B1, B3, B6 vitaminokban. E és K vitaminokat is tartalmaz, ezen kívül rengeteg esszenciális aminosavat és egyéb nyomelemeket.
  3. Magas rost tartalma biztosítja a belek megfelelő működését – a „belek szivacsának” is nevezik, mert felszívja a salakanyagokat. Segít székrekedésben, IBS-ben, és az epekő kialakulása is megelőzhető a rendszeres fogyasztásával. Ideális méregtelenítésre.
  4. Rákbetegségek megelőzése: Magas szelén tartalma miatt megelőzheti a bélrák, mellrák és egyéb rákos megbetegedések kialakulását is.
  5. Szív- és érrendszer: A korpában található zsír csökkenti a koleszterin szintet, így szív és érrendszeri betegségeket is megelőzhet.
  6. Egészséges fehérjeforrás: A barna rizs jól hasznosítható növényi fehérjeforrás.
  7. Hosszan tartó telítettségérzet: Vagyis később éhezel meg, ha zabkorpát fogyasztasz. Alacsony glikémiás indexszel rendelkezik, stabilizálja a vércukorszintet, így cukorbetegeknek és diétázóknak is előnyös a fogyasztása.
  8. Gluténmentes, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják.


Szilvi - Fittinek lenni jó! 

Felhasznált forrás: